đPĂ„fylld av finaste kollegor đ
För mig Ă€r det vĂ€sentligt med kollegor som fyller pĂ„, bekrĂ€ftar, ifrĂ„gasĂ€tter och drar linjer framĂ„t... det gillar jag verkligen... nĂ€r jag jobbade pĂ„ Södertörns Högskola skrev jag ofta under rubriken - kompetenta kollegor - och dagen i vĂ„rt skolprojekt uppfyllde verkligen denna rubrik... đ Tusen tack...đ sĂ„ kul att se er IRL, Emelie, Eva, Lotta och Malin đm.fl...
Â
Men vi börjar inte dagen dĂ€r - nej, den började med att vi startade resan mot rekondfirman i Uppsala dĂ€r vi skulle lĂ€mna BMWn för ut- och invĂ€ndig tvĂ€tt och nĂ€r vi kom fram vid Ă„ttatiden, kollade representanten runt i och utanför bilen och fnyste och sa att hela bilen var full av hundhĂ„r (oops, vilken överraskning), det kommer att kosta minst 1000 till - ok kör pĂ„ det... men innan dagen var slut var kostnaden uppe i 5000 kronor, hm... dyrt att ha hund... absolut... đ
Â
... sĂ„ vidare till ett viktigt möte pĂ„ jobbet om min framtid som lektor och medarbetare (kanske kompetent) de sista Ă„ren (hua) innan jag drar mig nöjdsamt tillbaka som pensionĂ€r... (2033?)... om ens dĂ„...Â
Â
SĂ„ smĂ„ningom blir det kvĂ€ller Ă€ven denna innehĂ„llsrika dag... och tĂ€nk vad mĂ€nniskor och kompetenta kollegor har beytt mycket för mig idag (och förstĂ„s gör varje dag), inte minst samtalet med kollegan i princip hela vĂ€gen pĂ„ tĂ„get till Stockholm ... đ
Â

Vackra vyer i Stockhom, saknar mina Stockhomsjobb, kanske frĂ€mst mitt fantastiska jobb pĂ„ Södertörns Högskola... tror nog det Ă€r det bĂ€sta jobb jag haft nĂ„gonsin... men sĂ„ lĂ„ngt bort... đ
Â

SĂ„ saknad och Ă€lskad, lilla Mejha, vad vi önskar att det var tid för dig att stanna i kenneln, men Ă€r sĂ„ tacksamma för bĂ€sta fodervĂ€rden... tack Marie för foto... đ
Â
Â
Â
Â