😊 En måndag mitt i livet...😘

Det blev en regnig och oerhört kraftigt åskig måndag i Skuttunge Lundbo idag... när jag kom hem från Värmland igår såg jag att regnet verkligen utmanat mina blommor och tre krukor har vissnat pga. allt vatten, sorgligt, jag och mina blommor, men att åka till Upplandsblomman och fylla på var inte att tänka på - de borde ha stängt sedan ett par veckor nu, trots att öppettiderna på hemsidan säger något annat - jodå, vi var där och kollade...

Jag var ganska trött efter en underbar helg i Värmland på alla sätt, oavsett hur det skulle ha gått, så hade jag fantastiska dagar med kennelvänner sedan "urminnestider", familjen var på plats, sa jag till maken idag, det var få anmälda och vi kände i princip "alla" ägare som var där på lördag och på söndag... så gissa om två cert blev högsta vinsten... trivs

Men noterar att jag inte alls är inställd på utställningsmode, har inte ens packat hårborste till mig, har inget godis med mig, kommer på att jag inte satt på mig nummerlappen när det är dags för mig att gå in i ringen... på lördagen - och på söndagen tar jag nummerlappen och hunden och går till ringen, inget hundgodis, ingen bur, ingen stol, inget paraply, snacka om minimalistisk planering, med full utdelning (bästa hane-2 med cert) - undrade i mitt stilla sinne varför vi köpte utställningstält? -  jag kommer aldrig orka släpa på det och sätta upp och ta ner, nej, bort med allt, behåll det nödvändiga, vänner med tält, stolar och godis exempelvis... 😘😚

Och när man efter 57!! år med rasen fortfarande gör vågen (läs mig - CG har för ont i ryggen för att göra vågen, men vi hoppas på ny naprapat på onsdag) för varje cert oavsett vilket i ordningen ...

Vi laddar för en dag i Furuvik med moster Petra och moster Monica, guldgrabbarna Alex och Tobias - hur mysigt som helst...

En av de allra finaste genom tiderna, multichampion Bombax Pavarotti, omöjlig att fotografera, ändå lyckades Trude och Petra ta detta fantastiskt fina foto på "Rosso" i Näsviken -  den finaste flockledare vi någonsin haft - han slogs aldrig, morrade aldrig, bara var där - tittade kanske men inte nödvändigtvis, en fantastisk hund som alltid kommer att fattas oss - Rosso har ännu certrekord på hanhundssidan (och rekord på fantastiskt temperament) med 29 stycken...  han var länge rekordhållare, till fina tiken Rockamore Lapinkulta sopade banorna med 31 cert - så härligt att vinsterna hålls inom familjen, vilket stöd vi är till varandra i alla lägen, kennelvänner och konkurrenter, Axbor och Rockamore - kram

Glömmer aldrig när flocken Bombax fick kennelhosta och inte kunde ställas ut - och när valpköpare Irene anländer på morgonen till Svenstavik med Bombax Quilla i superkondition, går in i ringen och stannar där - helt enkelt, vinner Bäst i rasen, Cert och Cacib, dagar fyllda av glädje och som aldrig glöms bort, de blir liksom inristade i själen 😘💜

😘🐾 En lång och lyckosam dag... 🎶🌞

Tänk så mysigt vi har, Dobby och jag i husbilsliv, i fina Värmland, i den bästa av världar, i hundvärlden... Eftersom vi kommer fram relativt sent till Campingen i Ransäter igår tar det också sin lilla tid att varva ner, rasta och mysa, mata och ladda inför morgondagen, och som sagt, vilken härlig hund han är Bombax Kapten Krok... och tänk vad han lär sig massor på detta äventyr i vackra Värmland...

Vi kör en riktig light-utställnings-version idag, jag tar hunden och nummerlappen och går till ringen, inget annat, ingen bur, ingen stol, nej, det här borde gå ganska fort, och det gjorde det... och i glädje får vi igen motta certet och även reserv-nordisk-cert, men idag fick vi se oss slagna av gode vännen Marie och hennes hane Björshults Dancing for Money. Jag hade verkligen trevligt runt ringen idag igen, tror vi har en mycket god stämning i rasen.

Efter variation i väder och vind så påbörjades äntligen hemresan redan vid 11, trots det var jag inte hemma förrän vid 5 och då kändes det som om klockan var 10, men herre jessus vad trött jag är - hua... det där med korta nätter tar ut sin rätt tillslut... kan omöjligt sova i tid trots att jag måste upp, men uppe är jag - hur det än är, och nu hägrar snart sängen och en härlig sovmorgon imorgon... jag lägger mig helt enkelt på laddning inför en vecka i full aktivitet...

Det tog fyra minuter att köra mellan campingen och utställningsplatsen, hade tur att hitta en plats på asfalt, nära och bekvämt... så skådar vi och rastar vi vid Klarälvens strand...

Och ja, det gick ju bra idag med. Pojkarna K - Kapten Krok och Kalle Karolin, de har ställts tre gånger vardera, med ett reserv-cert och två cert vardera... finfina pojkar...

Dobby får "spel" när han ska gå in i finalen för unghundar, så tokigt av mig att doppa tassarna i vatten haha - lycklig 😚😘😊 Foto - Camilla V

Det känns som vi inte varit närvarande i ringarna på flera år, åtminstone som utställare, ni anar inte hur jag nöjdar efter helgens framgångar...  jag är i mitt esse... Tack Camilla V för foto och trevligt häng, grattis till Anna-Karin för BIR också tack för trevligt umgänge...

BIR igår blev Rabalder Ingen Protest, med uppfödare och ägare A-K Bergh, th. fina Dobby - Bombax Kapten Krok... med domare Mia Sandgren... Foto Camilla V

Kan inte låta bli att "sno" alla fantastiskt fina bilder på syskonträffen idag, där Nessie tv. och Ella th. har supermysigt häng... se fler fantastiska bilder på Kennel Bombax på facebook... Tack Ylva och Eva! Riktigt rörande att få vara delaktig i N-kullens fina anknytning till varandra... ❤

🐾 Fina dagar i Värmland... 😊

Idag var Dobby (Bombax Kapten Krok) och jag till Torsby skicenter för att delta i Terrierklubbens utställning där. Han är inte så utställningsvan och inte hundvan heller eller resvan kanske heller, det blev mycket nytt och många nya intryck med folk och hundar, campingliv och husbilsliv...

Idag skulle han dessutom sköta sig fint i ringen, med lite trixande gjorde han det och lyckades bli bäst bland deltagande hanhundar och fick därmed sitt första cert, på sin andra utställning. Vilken lycka! Det blev in alles en mysig dag bland uppfödarkollegor och vänner i terriervärlden. Dobby fick vara med hela tiden - bra träning.

Extra bonus blev ju också att Zhimons fina dotter Connie, blev Best-In-Show-valp idag igen! Vilken fin dotter, vad ska det bli av henne...

Bonus blev det också när Camlla föreslog att vi skulle äta kvällsmaten tillsammans så vi slapp äta ensamma, vilken god idé och vilket mysigt ställe (http://www.diner45.se/) och vilken fantastiskt god Ceasarsallad, en riktig 10-poängare...

Resan mot campingen i Ransäter, där vi ställer ut imorgon, fortsatte efter maten och GPSn slog alla rekord när den ledde in mig på en smal grusväg på 2 km, en genväg till campingen. Drog i handbromsen strax före åtta och kunde koppla upp mig på el, mata, rasta och gosa med dagens huvudperson - Dobby - tack Mary-Lotte, Anna-Karin och Camilla för alla finfina bilder och trevlig umgänge, så fint att få hänga lite i era tält idag Marie och Mary-Lotte 👍

Mary-Lotte tog ett jättefint kort på Dobby, Bombax Kapten Krok idag... tusen tack...

Fler foton kommer när vi har bättre uppkoppling 😘🐾