đ„Glass och jordgubbar...đ
Rubriken kanske lĂ„ter som en semesterdag, men idag har det varit en vanlig mĂ„ndag, men i betydligt lugnare tempo... jag har unnat mig sovmorgon, det var alldeles tyst i Borka i morse, inte ens hundarna ville vakna och gĂ„ upp... vaknade ocksĂ„ till en vacker morgon med strĂ„lande sol och en massa plusgrader... sĂ„nt vĂ€der som jag verkligen uppskattar och njuter av...Â
Â
Vi packade ihop och begav oss söderut igen mot Skuttunge, började med att kolla alla blommor och gav de vatten - alla sĂ„g ut att ha klarat sig bra, jag hade till och med stĂ€llt nĂ„gra i vattenfyllda diskhoar i köket för sĂ€kerhets skull... och det verkar fungera... nĂ€r vi Ă„ker till Norge om en vecka drygt fĂ„r vi kanske ta med alla blommor, sĂ„ svĂ„rt det Ă€r att fĂ„ detta med blommorna att fungera... vĂ€stvĂ€rldsbesvĂ€r antar jag, men de Ă€r viktiga för mig... đ„đ
Â
Checkar ut redan vid fyra idag och har en privattrĂ€ning i ViltspĂ„r med en duktig labbe som verkade gilla detta - klarade samtliga spĂ„r galant och utan tvekan ... en riktig naturbegĂ„vning... sĂ„ kul att se en sĂ„dan duktig ettĂ„ring... pratar om lite allt möjligt över en kopp kaffe med glass och jordgubbar till... alltid sĂ„ gott...Â
Â
StĂ€dar ur bilen för invĂ€ndig och utvĂ€ndig tvĂ€tt imorgon... inför kommande byte, den nya bilen Ă€r hĂ€r vilken dag som helst... đÂ
Â
Och klockan tickar vidare i sommarkvĂ€ll...Â
Â

Vi fick en ljuvlig midsommarhelg i Borka, den stannar i hjĂ€rtat, inte minst midsommarafton med den fallande midsommarstĂ„ngen i StenegĂ„rd i JĂ€rvsö, den fantastiska lunchen pĂ„ Avholmaberget med utsikt och hundbord och dĂ€remellan mat pĂ„ bĂ€sta bryggan, den hĂ€r midsommaren blir nog svĂ„r att toppa... đ„