đ En helt vanlig onsdag...đ„
... den sista i juni 2026 - en dag som dessutom bara försvann, utan att jag riktigt hann med... nĂ„vĂ€l, dagen började i en planering med kollegan frĂ„n Högskolan i Dalarna... vi har nĂ„gra roliga projekt pĂ„ gĂ„ng dĂ€r vi har uppstart pĂ„ plats redan i mitten av augusti... vi lade in tid för vĂ„r egen planering och jag noterade att det redan nu finns ett antal dokument att lĂ€sa in mig pĂ„... nĂ€r mötet avslutades var jag verkligen peppad och glad och ser nu framemot spĂ€nnande arbete under hösten...Â
Â
Efter mötet var jag in och hĂ€mtade bilen som varit pĂ„ rekond, dags att snart hĂ€mta hem den nya pĂ€rlan, kanske redan nĂ€sta vecka... sĂ„ nu uppgraderar jag min arbetsmiljö delvis, eftersom jag kommer att köra mycket bil under hösten ser jag bilen som en del av arbetsmiljön... det blir ju en stor del av min arbetsdag ...Â
Â
NĂ„vĂ€l, mycket av livet handlar om jobbet och om fritiden och om att fĂ„ balans mellan dessa... pĂ„ rekondfirman klagade man pĂ„ att det var sĂ„ mycket hundhĂ„r i bilen sĂ„ man sĂ„g sig tvungen att ta mer betalt Ă€n berĂ€knat för allt extraarbete dĂ€rmed... fin blev den i alla fall...Â
Â
Efter planeringar och reflektioner kring höstens kurser och uppdrag, koll i alla inkorgar, sökning efter ny forskning och litteratur, sĂ„ blev jag sĂ„ trött att jag behövde vila en stund och dĂ€r somnade jag och sov över en timme... tog en stund innan jag vaknade till igen, men dĂ„ var jag full med mer energi och pysslade med allt... och efter kvĂ€llens promenad hann klockan bli nĂ€rmare halv Ă„tta... ja, som sagt, vart tog den hĂ€r dagen vĂ€gen...Â
Â
Som tur Ă€r sĂ„ blir det ju en dag i morgon ocksĂ„... đ
Â

Vitsuddarnas instĂ€llning till förmiddagens promenad... what's in it for me đ
Â

Vi lever i en hĂ€rlig tid nu...Â
Â
Â