😄 Iggesundsrevy och Ă„rsmöte...😄

Det varierar i livet mÄ jag sÀga. Först blev det Àntligen fredag sÄ jag kunde rulla upp mot Hudiksvall och en tjejkvÀll med Gudrun och Marie pÄ Iggesundsrevyn. Trots att vi bodde dÀr i 15 Är var vi aldrig pÄ den. Antar, med facit i hand, att vi missat en hel del. Jag skrattade och skrattade. TÄrarna rann. Det var en hÀrlig förestÀllning. Det gÄr liksom inte att ÄterberÀtta om den. Man mÄste vara dÀr!

Innan vi sÄ lyxigt blev skjutsade pÄ revyn av Filip, Maries son, sÄ Ät vi god mat pÄ MedelhavskÀllaren, drack ett glas vin i Gudruns fina lÀgenhet och bubblade pÄ om allt. Det var kul att uppdatera sig lite om de hus som ligger runt om torget dÀr Gudrun bor. Vi hade en del att uppdatera ocksÄ rent skvallermÀssigt. Mycket skratt blev det.

SÄ kvÀllen blev sen. Riktigt sen. 02:46 slÀckte jag lampan. Tusen tack för en superkvÀll tjejer! Men redan före Ätta var jag vaken igen och det var dags att ladda om frÄn revy till Ärsmöte. Det kanske inte var lika roligt men det gick lugnt och stillsamt till och vi fick ju pris bÄde som vinstrikaste uppfödare och Maria med LiRe blev vinstrikaste lydnadshund. Grattis till oss och Maria.

Nu Àr vi hemma igen och alla Àr rastade och utfordrade. Det leks för fullt i bÀgge hagarna. Imorgon blir det mycket valpgos dÄ tre familjer kommer hit och hÀlsar pÄ under dagen. Tur att det Àr lite tikar parade runt om nu för Zirhie fÄr, som sagt, inga valpar och det Àr mÄnga som Àr intresserade av border igen som det verkar.

Hur som helst. KvÀllen blir ung. Pizza med soffhÀng stÄr pÄ schemat. Tack för titten och vÀlkommen Äter, tills dess ha en riktigt trevlig lördagskvÀll och söndag.

CG tar emot pris för vinstrikaste uppfödare Ànnu en gÄng, lever inte pÄ gamla lagrar sÄ hÀr 53 sedan starten med rasen. Utdelare Àr i mitten ordförande Anna-Karin Bergh och till höger sekreterare Anja Svensson.

Rosa

NÄn gÄng ska jag ta mej dit oxÄ pÄ Ärsmöte, hade varit kul att vara dÀr i Är o h ta emot koppelhÀngaren :-)