đ Tack och lov för mina studenter... đ
I relationen med mina fina studenter trivs jag som allra bĂ€st, inte minst med erfarenhetsbaserade programmet som jag följt sedan vĂ„ren 2016, som nu Ă€r klara med sin utbildning, vilka otroligt kloka kvinnor (ja, jag har tyvĂ€rr inga mĂ€n i denna grupp) jag fĂ„tt privilegiet att följa under flera Ă„r...Â
Â
NÀr jag först sÄg att jag skulle ha nn och nn och nn tÀnkte jag att det blivit nÄgot fel i planeringen, men inser med stor glÀdje att jag Ànnu en gÄng fÄr möta de finaste av studenter och noterar att de redan gÄr sista terminen - hur nu detta gick till, de har fÄtt barn, barnen har blivit 1.5 Är, barnen börjar snart i förskoleklass, det hÀr med undervisning Àr nÄgot lÄngt utöver lÀrandemÄl och utvÀrderingar... jag börjar inse det nu efter snart 20 pÄ högskolan...
Â
En grupp diskuterade idag den autentiska förskollĂ€raren - ja, vilka egenskaper har hon/han? Och vilka egenskaper har den autentiska högskolelĂ€raren? Och varför finns inte den frĂ„gan ens pĂ„ agendan pĂ„ jobbet - vilken intressant tanke som vĂ€cktes... ja, gör vi rĂ€tt saker eller gör vi saker rĂ€tt, uppfyller vi mĂ„len eller bjuder vi meningsfullt innehĂ„ll till vĂ„ra studenter... đâ€
Â
Tack och lov för mina kompetenta studenter som bereder vĂ€g in i senaste forskningen om smĂ„ barns skĂ€rmtid, om vĂ„ldet som skĂ€rmarna erbjuder och hur detta vĂ„ld inspirerar barnen till vĂ„ldsamma lekar, mĂ„ste sĂ€ga att jag tappade hakan idag...Â
Â
Â
Â
Â