đ En förskollĂ€rarutbildning och en Bichon FrisĂ© đ€
Det Ă€r "allt" som behövs för att kryssa sig fram i livet - đ€ - det blir alltmer min fasta övertygelse, tĂ€nk vilka studenter jag har, vilken hĂ€rlig kursstart det blev idag, den nya kursen som jag verkligen lagt ner min sjĂ€l i. Som jag nappade pĂ„ nĂ€r chefen frĂ„gade om nĂ„gon kunde ta kursansvaret för den ordinarie lĂ€raren var sjukskriven, tittar pĂ„ kursplanen och litteraturlistan och inser att kursen Ă€r helt ny och att jag inte har sĂ„ mycket glĂ€dje av den förra kursen (som jag trodde) - vilken utmaning och sĂ„ mĂ„nga samtal och mail med Liselott, vĂ„r programansvarige i höstas, idĂ©spruta och eldsjĂ€l nĂ€r det gĂ€ller förskolan...Â
Â
Egentligen ska man skriva kursmanualen efter att kursen Ă€r gjord, brukar jag hĂ€vda, det Ă€r först dĂ„ man vet hur den borde vara đ
Â
SĂ„ var dagen D kommen, dags att starta igĂ„ng kurs nummer tvĂ„Â Förskolans kunskapstraditioner, första terminen pĂ„ förskollĂ€rarprogrammet, sĂ„ viktigt att fĂ„ alla bitar pĂ„ plats, vi pratar kursmanualen, vi pratar lĂ€randemĂ„l och uppgifter, seminarier och förelĂ€sningar, det blev ju sĂ„ himla mycket bĂ€ttre...Â
Â
Avslutar dagen pĂ„ jobbet i JĂ€rfĂ€lla pĂ„ den Interkulturella handledningskursen, dags för just det interkulturella inslaget, kan prata hur lĂ€nge som helst, ser att det Ă€r "vabruari", alla gĂ€spar och Ă€r trötta, vi varvar gruppdiskussioner, förelĂ€sning och litteratursamtal...Â
Â
Kommer hem till kĂ€rlek och Bichoner som vill upp i knĂ€et och gosa, som vill ta igen en hel dag utan kontakt, sĂ„ vad avslutar dagen bĂ€ttre Ă€n en fantastisk förskollĂ€rarutbildning och en eller tvĂ„ bichoner... đđ
Â
NĂ€rmast hjĂ€rtat, bichoner och förskollĂ€rarutbildningen...Â
Â
Â